marți, 13 septembrie 2016

VIADUCTUL PODUL ILII & PODUL NEGRU



   

Viaductul Podu' Ilii Calea ferata Fagaras - Brasov

Pozitia: intre Sinca Noua - Valea Homorod km 40 + 307
Raza curbei = 250 metri
Lungimea = 99,40 m
Deschidere maxima = 60 m

Viaductul Podu' Negru Calea ferata Fagaras - Brasov

Pozitia: intre Sinca Noua - Valea Homorod km 41 + 147
Raza curbei = 250 metri
Lungimea = 167,30 m
Deschidere maxima = 60 m




La 29 august 1908 s-a deschis calea ferata Fagaras - Brasov construita intre anii 1906 - 1908 .Intre statia Sinca Noua si Halta Valea Homorod au fost construite primele doua viaducte de cale ferata din Romania realizate cu arce din beton armat
Dupa peste 30 de ani de exploatare au aparut probleme incompatibile cu siguranta circulatiei trenurilor atat la cele doua viaducte cat si la structura Tunelului Diana aflat in apropierea lor.
Din aceste motive intre anii 1941 - 1943 a fost construita in regim de urgenta varianta ocolitoare Sercaia - Valea Homorod inaugurata la 3 noiembrie 1943 cu o lungime de 16,1 km.
In anul 1948 calea ferata Valea Homorod - Sinca Noua a fost demontata si cele 2 viaducte impreuna cu Tunelul Diana (535m) au fost abandonate.


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Grădinile Romane

          Pensiunea Grădinile Romane este s ituata pe  pe malul Lacului Izvorul Muntelui, oferă o experiență de lux inspirată din stilul Imp...